Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka WWFiF
(8)
Autor
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Dudek Sandra
(1)
Förder Gabrielle (1958- )
(1)
Kamińska Barbara (logopedia)
(1)
Koneberg Ludwig (1947- )
(1)
Król Maria (medycyna)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Okrzesik Dariusz
(1)
Półtorak Agata
(1)
Roch Tom
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wodzikowska Joanna
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mowa
(1)
Prozodia
(1)
Stopa płaska
(1)
Układ nerwowy ośrodkowy
(1)
Gatunek
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Podręcznik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn)
Bibliogr. s. [148]-152. Indeks.
Sygnatura czytelni BWF: X H 73
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111567 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3254 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5849 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózgowe porażenie dziecięce / Maria Król. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 290, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Ksiega Pytan i Odpowiedzi)
U dolu okł.: Czy można wyleczyć dziecko z mózgowego porażenia dziecięcego? W jaki sposób poprawić pracę uszkodzonego mózgu? Jak uczyć dziecko z porażeniem mózgowym?
Bibliogr. s. 271-[282].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134908 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6469 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publ. stanowi uzupełnienie książki pt. "Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego" (Gdańsk 2010).
Bibliogr. s. 42-[43].
Dla terapeutów integracji sensorycznej, specjalistów pracujących z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami oraz rodziców.
Sygnatura czytelni BWF: VII O 28,1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6542 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publ. stanowi uzupełnienie książki pt. "Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego" (Gdańsk 2010).
Bibliogr. s. 86-[88].
Dla terapeutów integracji sensorycznej, specjalistów pracujących z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami oraz rodziców.
Sygnatura czytelni BWF: VII O 28,2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6543 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla rodziców oraz terapeutów dzieci z autyzmem.
Sygnatura czytelni BWF: X H 161
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7136 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 253-[267].
Zróżnicowane sposoby definiowania postawy ciała Anatomiczna budowa stopy Istota płaskostopia Metodyka przeciwdziałania niewydolności mięśniowej stóp Przyjmowanie prawidłowej sylwetki Rozwijanie zdolności motorycznych Zaangażowanie rodziców dziecka w korygowanie jego postawy ciała Pogłębianie wiedzy ucznia o stwierdzonej u niego wadzie Inspirowanie wychowanka do zaangażowania się w ćwiczenia Część praktyczna Przygody psów Porozmawiajmy o zwierzętach W krainie ptaków Prace w domu Nadeszła zima Świat techniki Fantastyczna kraina Poznajemy rośliny Wszystko o samochodach Na wakacje!
Sygnatura czytelni BWF: XI C 8
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145561 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8077 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Hipotezy powstania języka a problem prozodii Language origin hypotheses and prosody Protojęzyk, hipotezy powstania jeżyka i problem prozodii Język naturalny - wokalizacje i gesty Współczesne koncepcje pantomimiczne i multimodalne Prozodia - pozostałość muzycznego protojęzyka Koncepcja „nagiej prozodii” (ang. barephonology) Perspektywy rozwoju badań nad prozodią w nauce o ewolucji języka Nauczanie prozodii w starożytności Teaching prosody in antiguity Wprowadzenie - terminologia prozodyczna starożytnych Greków i Rzymian Prozodia w pismach teoretycznych Cycerona i Kwintyliana Antyczne szkolnictwo a nauczanie prozodii Prozodia a gestykulacja Prosody and gesticulation Komunikacja multimodalna Gestykulacja w ewolucji jeżyka i w rozwoju indywidualnym 1.2.Funkcje gestów w wypowiedzi mówionej 1.3. Prozodia i gestykulacja w komunikacie i w komunikacji 1.4. Gestykulacja a diagnostyka i terapia zaburzeń mowy i języka Prozodia mowy a muzyka Speech prosody and musie 5.Prozodia mowy i melodia śpiewu 6. Kompetencje muzyczne a kompetencje językowo-prozodyczne 7. Neurobiologiczne mechanizmy przetwarzania prozodii i muzyki 8. Zastosowanie muzyki w terapii zaburzeń mowy 9. Pauza i milczenie - ich miejsce i funkcje w zachowaniach komunikacyjnych Position and functions of pause and silence in communicational behaviours 9.1. Formalna i funkcjonalna charakterystyka pauzy 9.2. Milczenie, przemilczenie i pauza w kontekście zachowań językowych i komunikacyjnych Problemy związane z badaniem sylaby Problems with syllable analysis Sylaba fonetyczna Sylaba fonologiczna Podział na sylaby Teoria sonorności Kwestia rytmicznej typologii języków w świetle badań nad wzorcami czasowymi i rytmem wypowiedzi w języku polskim Rhythmic classification of languages in view of temporal patterns and rhythm in Polish Zasoby językowe i narzędzia wykorzystywane w akustycznej i audytywnej analizie zjawisk prozodycznych Linguistic resources and tools used for acoustic and auditory analysis of prosodic phenomena 1.5.Charakter materiału badawczego 1.6. Anotacja nagrań mowy 1.7. Analiza akustyczna i eksploracja anotacji nagrań mowy zaburzonej . 1.8. Zarządzanie danymi i współdzielenie zasobów 1.9. Zakończenie Melodia wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie - analiza akustyczna Melody of emotional utterances and its acoustic analysis 10. Użyteczne w opisie melodii mowy parametry akustyczne 11. Melodia mowy - ustalenia terminologiczne i rola w ekspresji emocji 12. Kontury melodyczne wypowiedzi nacechowanych i nienacechowanych emocjonalnie 13. Melodia mowy w wypowiedziach nienacechowanych emocjonalnie 14. Melodia wypowiedzi nacechowanych radością 15. Melodia wypowiedzi nacechowanych smutkiem 16. Melodia wypowiedzi nacechowanych złością 17. Modele konturów melodycznych radości, smutku i złości Neurobiologiczne uwarunkowania zjawisk prozodycznych Neurobiological determinants of prosodic phenomena 9.3.Prozodyczne sprawności człowieka w perspektywie teorii ewolucji 9.4. Mózgowe korelaty sprawności prozodycznych 9.5. Hierarchiczna organizacja prozodii 9.6. Prozodia a płeć mózgu 9.7. Sprawności prozodyczne w badaniach klinicznych Potrzeby badawcze a praktyka logopedyczna Fizjologiczne podstawy prozodii Physiological foundations of prosody 1.10.Mechanizm powstawania głosu 1.11.RolaOUN 297 Rozwój kompetencji prozodycznych u dzieci Prosody development in children 18.Percepcja prozodii w pierwszych dwóch latach życia 19.Ekspresja prozodii we wczesnym dzieciństwie 20.Rozwój prozodii emocjonalnej 21.Struktura informacyjna i akcent zdaniowy 22.Prozodia pragmatyczna - intonacja 23.Prozodia gramatyczna - zaznaczanie granic frazy Wpływ uszkodzenia narządu słuchu na odbiór prozodii mowy Impact of hearing impairment on prosody perception 9.8.Uszkodzenie narządu słuchu a sprawności prozodyczne 9.9.Prozodia w percepcji dzieci z niedosłuchem prelingwalnym - badania własne Rozwój prozodii mowy u implantowanych dzieci z głuchotą prelingwalną Development of speech prosody in prelingually deaf children with cochlear implant Prozodia a komunikacja Głuchota prelingwalna a deficyt prozodyczny 1.12.Uwarunkowania rozwoju prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - aspekty technologiczne i rehabilitacyjne 1.13. Rozwój prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - badania własne 1.14. Podsumowanie - refleksje surdologopedyczne Zaburzenia prozodii u osób z prawopółkulowymi uszkodzeniami mózgu 367 Prosody disorders in people with right hemisphere brain damage 24.Uszkodzenie prawej półkuli mózgu - deficyty funkcji językowych i komunikacyjnych 25. Zaburzenia prozodii mowy w uszkodzeniach prawej półkuli mózgu - prozodia emocjonalna i lingwistyczna 26. Propozycja zadań pomocnych w ocenie i diagnozie zaburzeń prozodii mowy osób z pragnozją - opracowanie własne Zaburzenia prozodii w dyzartrii Disordered prosody in dysarthria 9.10.Zaburzenia organizacji prozodycznej wypowiedzi w typach klinicznych dyzartrii 9.11. Ocena aspektów suprasegmentalnych w diagnozie pacjentów z dyzartrią 9.12. Zaburzenia w płaszczyźnie suprascgmentalnej ciągu fonicznego w przypadkach dyzartrii w mózgowym porażeniu dziecięcym Tempo mówienia i tempo artykulacji w dyskursie zaburzonym Speaking and articulation rates in speech disorders Tempo artykulacji i tempo mówienia jako kategorie badawcze dyskursu zaburzonego Tempo artykulacji i tempo mówienia wypowiedzi dziecięcych Tempo artykulacji i tempo mówienia w oligofazji Tempo artykulacji i tempo mówienia w zaburzeniach ze spektrum autyzmu Tempo artykulacji i tempo mówienia osób w okresie późnej starości Prozodia w zaburzeniach głosu Prosody in voice disorders 1.15.Fonacja a zjawiska prozodyczne 1.16.Zjawiska prozodyczne podlegające zaburzeniom w dysfunkcjach głosu 1.17.Objawy dysfonii a zaburzenia warstwy prozodycznej wypowiedzi 1.18. Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu organicznym pierwotnym i wtórnym 1.19.Nieprawidłowości prozodii w zaburzeniach głosu typu dysplastycznego 1.20. Zaburzenia prozodii w nieprawidłowościach głosu o charakterze czynnościowym 1.21.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu neurologicznym 1.22.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu psychicznym METODY I TECHNIKI USPRAWNIANIA PROZODII ZABURZONEJ. DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI PROZODYCZNYCH Usprawnianie odbioru i ekspresji prozodii - programy terapeutyczne Therapeutic programs for improving prosody perception and expression 27.Programy powstałe i stosowane w praktyce za granicą 28.Programy polskie 29. Program Usprawniający Percepcję Prozodii Mowy i Program Usprawniający Ekspresję Prozodii Mowy - propozycje programów autorskich Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu - program nauki emisji i terapii zaburzeń głosu z elementami Metody Akcentów Rhythm and Movement Voice Rehabilitation: vocal pedagogy and therapy of voice disorders programme with elements of Accent Method 9.13.Metoda Akcentów 9.14.Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu 9.15.Ćwiczenia głosowe prozodii O potrzebie kształtowania świadomości prozodycznejwśródstudentów logopedii (na przykładzie wyodrębniania miejsca padania akcentuw usłyszanym wyrazie) Need for shaping prosodic awareness among speech and language students. A case study of lexical stress determination Rola prozodii w logopedii Poziom świadomości prozodycznej studentów logopediina przykładzie wskazywania miejsca akcentu - wyniki badań własnych Cechy prozodyczne a style wokalne kazań Prosodic features and sermon vocal styles Pojęcie kazania Cechy prozodyczne i ich rola w komunikacji międzyludzkiej 30.Wpływ cech prozodycznych na style wokalne kazań 31.Optymalny wzorzec zachowania wokalnego kaznodziei Praca nad prozodią w logopedii artystycznej Prosody in speech training Prozodia w wybranych publikacjachz zakresu kultury żywego Praca nad prozodią w logopedii artystycznej „Słowo brzmi ciągle i ciągle jest w mchu”. Owymowie w nowym teatrze Theworddoes not stop sounding nor does it stop moving' - on pronunciation in new theatr Prozodia w teatrze nowej fali Prozodia w praktyce dydaktycznej - wystąpienia publiczne i medialne Teaching prosody for public and media appearances 1.23.Fraza Pauza 32.Akcent 33.Tempo 34.Rytm 35.Intonacja
Sygnatura czytelni BWF: VII K 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8574 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności